, ,

DARBAS NAMUOSE

pirmadienis, rugsėjo 21, 2015

darbas namuoseMėtausi tarp darbo studijoje ir namuose. Mėtausi, nes turiu daug skirtingų veiklų ir užduočių atlikti. Kartais dirbu tik namie, slankiojant iš kampo į kampą, ieškant idealios vietos produktyvumui didinti. Nesėkmingai. Maždaug 18 val. jaučiuosi kaip niekad išsekusi, pavargusi, o mintyse aidi: ,,kaip viskas blogai!“.

Visada galvojau, jog problema mano darbo specifikoje, kad daugiausia nuovargio man suteikia multitaskingas... Tai iš dalies yra tiesa, bet didžiausia bėda yra darbo valandų, pertraukų, teisingo poilsio, darbo sąrašų ir disciplinos nebuvimas. Visa tai suvokiau tada, kai peržiūrėjau vlogerės Ingrid Nilsen video apie darbą namuose.

Ši mergina atvėrė man akis! Išsekimas, bloga savijauta ir nenuveikti darbai atsirado dėl netaisyklingo darbo ir gyvenimo būdo. Ingrid pasidalino 8 patarimais, kuriuos gali (privalo) taikyti kiekvienas, kas dirba namie. Merginos patarimai lyg instrukcija, kuria reikia vadovautis norint sąžiningai darbuotis namuose.

Jau tą pačią naktį, kai peržiūrėjau video, įgyvendinau vieną iš instrukcijos punktų - radau sąsiuvinį, kuriame galėčiau žymėti dienos užduotis. Stulpeliu surašiau visus dienos darbus, o kitą dieną ėmiausi savo užsibrėžtų tikslų. Visam tam pasiryžau todėl, kad galėčiau truputį atsiriboti nuo kompiuterio, kad galėčiau normalizuoti savo dienotvarkę, dirbti taip, kad turėčiau laisvadienių ir pertraukų, galop noriu, kad jausčiausi geriau. Kviečiu susipažinti su šia viena tobuliausių instrukcijų; ką reikėtų daryti dirbant iš namų:

1. WAKE UP RIGHT
Kiekvieną darbo dieną keltis tuo pačiu metu tam, kad organizmas priprastų prie darbo režimo ir miegas būtų disciplinuotas. Pastovus kėlimasis padės kas kartą greičiau išsijudinti ir bus lengviau kibti į darbus. Svarbiausia, turėti laiko rezervą ramiems pusryčiams, sportui ar kitiems ryto ritualams.

* Noriu įprasti keltis 8 val. Esu pelėda, tad nemėgstu rytų. Galiu nuversti kalnus vakare, o ryte slepiuosi po antklode ir išversti iš lovos mane gali tik klausimas: ,,važiuojame kavos?".


puodelis

2. GET DRESSED
Svarbiausias, darbo namie, niuansas - atsikeli ir persirengi. Protas turi suvokti, kad jeigu Jūs puošiatės ir ruošiatės prieš pradedant dirbti - tai ženklas, jos teks rimtai ir intensyviai dirbti. Kuomet esate su pižama, protas supranta tai, kaip - pff, biški padirbėsime ir bus ok, - ženklą. Nedarbinė apranga žlugdo Jūsų darbo dieną.

* Malonus dalykas yra dirbti neišlipant iš lovos. Komfortiška ir jauku. Tačiau pasąmonėje žinau, kad tai nėra gerai ir kad, tai neigiamai veikia mano susikaupimą darbui. Kai pradedu dirbti ką tik išlipus iš lovos - nueinu ne į reikiamus naršyklės skirtukus, o į mėgiamus. 

3. DESIGNATE A WORK SPACE
Skirkite vieną pastovią vietą darbiniai atmosferai sukurti. Norint atsiriboti nuo visų dirgiklių, reikia rasti namuose neutralią zoną darbui organizuoti. Vėl gi, psichologiškai svarbu, kad ši vieta asocijuotųsi tik su darbu. Šitaip Jūsų organizmas žinos, kad darbo zonoje nieku gyvu negalite atsipalaiduoti, tą galėsite padaryti nuėję į poilsio zoną.

* Pastebėjau, jog geriausiai sekasi susikaupti miegamajame kambaryje prie darbo stalo. Taip jau yra, kai gyveni su keliais žmonėmis ir negali atskirti savo miego ir darbo zonų. Net nėra ką komentuoti...

4. MAKE LISTS
Kai turime visą sąrašą darbų prieš save - žinome kokie dalykai mūsų laukia ir kiek ko turime padaryti. Darbų sąrašai padeda geriau suvokti savo dienos užimtumą, padeda nepasimesti tarp užduočių ir sekti nudirbtus dalykus. O tereikia, kaip pavyzdį, pasiimti atskirą sąsiuvinį ir jame paeiliui surašyti visus dienos planus. O juos įvykdžius, tiesiog braukti iš sąrašo, o kas liko nepadaryta - kelti kitai dienai. Galima išskirti darbo ir asmeninius reikalus, kuomet vienoje sąsiuvinio pusėje bus visi svarbūs darbų punktai, o kitoje pusėje - asmeniniai planai ir dalykai, kurių nevalia užmiršti.

* Štai šį punktą įgyvendinau iš karto po video. Surašiau ateinančios dienos darbus ir jau kitą dieną buvo smagu matyti, kaip sklandžiai ir greitai vyksta mano darbai. 

Pastebėjau vieną dalyką: jeigu sąraše yra darbų, prie kurių nedrąsu prieiti, turint tokį sąrašą, tokie darbai įveikiami, nes gėda būtų ignoruoti ir palikti kabančius sąraše.

5. TAKE BREAKS
Privaloma turėti pertraukų, kurių metu visiškai atsiribojama nuo kompiuterio (jei tai yra, pavyzdžiui - darbas su kompiuteriu) ar kitų darbų, kuriuos atliekame darbo metu. Poilsio laikas turi būti skirtas regeneracijai, naujų minčių atsiradimui, problemų sprendimui - o visa tai atsiranda visai netikėtai, nes keičiame savo matymo lauką, išeiname iš darbo zonos ir mūsų protas tiesiog ,,pašviesėja". Visoms mintims reikia susigulėti, o palankiausias būdas jiems tai padaryti - pailsėti ir nuveikti dalykus, kurie teikia malonumą.

* Niekada neturėjau normalių pertraukų. Normali pertrauka, tai pusvalandžio poilsis vienatvėje arba bendraujant su žmonėmis, kurie supa mane. Tai pertrauka, kuomet atsigerčiau kavos toli nuo ekrano ir kitų technologijų. Nemoku daryti pertraukų, bet noriu išmokti. Kiekvienos pertraukos metu sužinoti ką nors naujo ne kompiuterio ar telefono pagalba, o knygų, žurnalų, svarbiausia, iš žmonių.

6. POWER NAP
Pagulėti 20 min. Toks laikas yra tam, kad organizmas tik atsipalaiduotų ir pailsėtų, bet neužmigtų. Tai optimalus variantas, kuris padės nuimti stresą ar nuovargį nuo įtempto darbo. Privaloma, vieną kartą per dieną.

* Labai nemėgstu pokaičio miego. Atrodo kvaila miegoti dieną, kai tam yra skirta visa naktis. Visada galvojau, kad tie, kurie miega po pietų - silpni žmonės. Kai dėl sveikatos turėdavau dieną miegoti, atsibudus jaučiausi katastrofiškai. Tačiau šiame patarime svarbiausiu aspektu yra ,,prigulimo" trukmė. Tai net ne miegas, o gulėjimas, relaksacija.


darbas namuose

7. EAT HEALTHY
Vietoj traškučių ar kito nesveiko maisto, rinktis lengvus užkandžius, kurie būtini dirbant protinį darbą.

* Kartais net nelieka laiko pavalgyti... Nes gi mano darbe nėra pertraukų... 

8. END YOUR DAY
Dirbant namie, reikia nustatyti savo darbo dienos valandas, t.y. nuo kelių iki kelių atsiduodate savo dienos darbams atlikti. Taip išvengsite tęstinių darbų, kurie tęsiasi iki vakaro ir dar eina kartu į lovą. O ir savaitgalį reikia skirti tik sau.

* Kur aš buvau? Atrodo logiški dalykai apeina mane ratu... Niekada nesusimąstydavau apie darbo valandas, visada smagu būti užimtai ir pasiekiamai bet kurią valandą. Tačiau jau supratau, labiausiai išvargstu dėl darbo valandų nebuvimo. Varau kaip arklys dieną naktį ir po to stebiuosi - iš kur tas išsekimas? Nutariau pamiršti apie darbus po 18 val. vakaro. Reikia rūpintis savimi.

Ir kaip Jums tai? Kartais neįmanoma laikytis šių instrukcijų, nes pasitaiko reikalų už namų ribų. Nepaisant to, metas geriau dirbti ir geriau jaustis. Mano gyvenime per daug triukšmo, nėra ramybės, todėl bent šitaip stengsiuosi sau padėti.

Ingrid Nilsen Video

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

2 komentarai

  1. Ačiū, Viktorija, už puikų straipsnį! Atrodo, laiku ir vietoj visi reikalingi dalykai mus susiranda - lygiai taip pat jaučiasi dirbdama namie. Reikia kartais, kad kažkas paprastą tiesą į akis išrėžtų, kad suprastum kaip viskas nesunku. Dėkinga labai, miela drauge!!:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nėra už ką Rūtelė, matyt geriausiu šių patarimų apibūdinimu ir bus štai - paprasta tiesa, kuri tiesiai į akis yra išrėžta! Viliuosi padės :)

      Panaikinti

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.

30 d. peržiūros

Skaitytojai