, ,

KAIP KOKYBIŠKAI KURTI INSTAGRAM TURINĮ I DALIS

sekmadienis, sausio 21, 2018

instagram

Sausį dedikavau skaitymui apie saviugdą bei socialinius tinklus. Labiausiai aktualia tema tapo Facebook algoritmai ir baimės, susijusios su turinio pasiekiamumu. Kalbant apie verslo socialinių tinklų komunikaciją, tai jų sėkmės faktoriu būtų - istorijos ir susitapatinimas su auditorija. Be viso to, reikia žinoti keletą gudrybių arba faktų, susijusių su socialiniais tinklais. Kadangi šiuo metu aktyviai diskutuojama apie pasikeitusią Facebook politiką, linkstu prie kito socialinio tinklo - Instagram'o (tiesa, priklausantį Facebook'ui), kurį įsimylėjau 2013 metais. Skirtumas tas, kad mano meilė pasikeitė, tapo reikli ir palaikyti mūsų santykius tampa kur kas sudėtingiau.

Kaip ir su kiekvienu socialiniu tinklu, reikia, pirmiausia, priprasti prie jo, o antra - suvokti kaip jis veikia ir kokie yra mūsų tikslai, susiję su turinio generavimu. Yra dvi Instagramo (IG) vartotojų grupės, vadinu jas: draugai ir turinio kūrėjai. Šiandien kalbėsiu apie pastaruosius, kurie, kitaip nei pirmieji, dirba dėl savo auditorijos ir turi strategiją. „Draugai“ Instagram'u naudojasi dėl kitų draugų ar įdomių asmenybių / paskyrų sekimo ir savo kasdienybės fiksavimo. Aš priklausau turinio kūrėjams, nes šiai platformai atiduodu nemažai laiko ir pastangų, kad galėčiau kurti glaudesnį ryšį su auditorija ir įkvėpti juos pasinerti į slow life gyvenimo būdą. Todėl domiuosi KAIP galiu išnaudoti visas Instagram'o duodamas galimybes. Norėdama puoselėti paskyros autentiškumą bei pasiekiamumą, turiu žinoti kokie pokyčiai vyksta socialiniame tinkle ir kaip galiu prie jų prisitaikyti sau į naudą. Pradėsiu nuo to, kad papasakosiu Jums ką turėtumėte žinoti apie šį socialinį tinklą, jeigu nutarėte žaisti pagal taisykles ir norite būti pastebėti (jeigu, tarkime, dirbate su viešomis paskyromis). 

KĄ TURĖTUME ŽINOTI:

  • Pasiekiamumas. Instagram'as tapo, vienu iš nedaugelio socialinių tinklų fenomenu. Šiuo metu jame yra apie 800 milijonų vartotojų (iš jų, po 500 milijonų aktyvių vartotojų per dieną), kas automatiškai susiaurina galimybes būti pastebėtam. 2012 metais Facebook'ui įsigijus Instagram'ą, turinio pasiekiamumas tapo ne toks lankstus, kaip buvo galima tikėtis. Šiuo metu Facebook'as taiko tokią pat praktiką ir Instagram'e - rodyti mums turinį ne chronologine tvarka, o pagal tai, ką jo algoritmų manymu, norime matyti mes. Vadinasi, jeigu kasdien dalinamės nuotraukomis, mūsų sekėjai matys tik dalį jų (nebent mums puikiai sekasi ir turinys pasiskirsto didesniam srautui). Instagram algoritmui turi įtakos įrašo populiarumas ir, kaip greitai auditorija reaguoja į naują turinį - pagal šiuos rodiklius algoritmai „nusprendžia“ ar rodyti įrašą didesniam kiekiui vartotojų.
    Taip pat, nemažą įtaką pasiekiamumui turi ir didelių prekinių ženklų ar paskyrų įsitraukimas į šį socialinį tinklą, kuomet dėl jų didesnio „svorio“ ir dažno minėjimo, smulkios paskyros nublanksta.
  • Follow / Unfollow. Nemaža dalis vartotojų naudojasi nemokamomis arba mokamomis programėlėmis, kad galėtų gauti daugiau sekėjų arba atsikratyti jais (po 100 vnt. per dieną). Taip pat, šios programėlės gali už mus komentuoti ir mėgti nuotraukas. To pasekoje, kai kurių paskyrų savininkai pastebi, jog pastaruoju metu jų sekėjų skaičius neproporcingai didėja / mažėja arba iš viso neauga, o priežastimi gali būti aukščiau minėtų programėlių darbas. Nepanikuokite jeigu kartais pastebite, jog konkurentų paskyros daug greičiau surenka padorų skaičių naujų sekėjų - esmė tame, kad sekėjai gali būti netikri, nupirkti.
  • Matomas online statusas. Nuo sausio 18 dienos galima buvo pastebėti, jog mūsų Instagram žinučių dėžutėje prie žmonių nuotraukų rodomas ne tekstas, o kada tas žmogus buvo paskutinį kartą online. Ši informacija matoma tik žinutėse ir tik tarp žmonių, kurie pradėjo pokalbį. Žinoma, galima išjungti šį nustatymą - nueikime į profilį ir spauskime nustatymus, nustatymų apačioje rasite „Show Activity Status“, išjunkite jį. Mano manymu, ši funkcija kėsinasi į mūsų privatumą, kadangi nuo šiol visi matys, jog tarkime, buvote online, bet nesureagavote į žinutes. Tokie pokyčiai tik patvirtina faktą, jog IG tampa tokiu pat persekiotoju kaip ir Facebook
  • Ilgesnis postų gyvavimo laikas. Ar pastebėjote, kad Jūsų sraute atsiranda senesnių postų (1-3 dienų senumo)? Ir ar pastebėjote, kad karts nuo karto gaunate po širdutę prie senesnių nuotraukų? Taip yra todėl, kad IG algoritmai stengiasi rodyti Jums subalansuotą turinį, kad ir senesnį, jeigu kurį laiką netikrinote Instagram'o.
  • Labiausiai mėgstamas - labiau matomas. Jeigu yra sekėjų (tarkime - draugai), kurie nuolatos palaiko mūsų kuriamą turinį - komentuoja, peržiūri Insta Stories arba spaudžia širdutes, jiems mūsų turinys bus rodomas dažniau ir greičiau. Instagram algoritmai reaguoja į tai, kaip mes įsitraukiame į kitų paskyrų palaikymą ir jeigu turime paskyrų - favoritų, sraute juos mums rodys pirmiausia.
  • Turinys pagal tai, ką pats mėgsti. IG rodo mums ne tik senesnes nuotraukas arba nuotraukas, kurias dažniausiai palaikome, kurios susilaukia didesnės auditorijos įsitraukimo, bet dažnai rodys ir tai, ko patys ieškome. Vadinasi, jeigu dažnai komentuojame šuniukų profilius, mūsų sraute atsiras daugiau panašių paskyrų nuotraukų. Jeigu dažnai paieškoje suvedame tam tikro vartotojo vardą, mūsų sraute bus daugiau panašios stilistikos ar turinio nuotraukų. Tai galioja ir paskyroms, kuriomis dalinamės žinutėse; algoritmas supras tai kaip ženklą - rodyti daugiau tokio tipo turinio.
  • Kiekvienas įsitraukimas (komentaras, pasidalinimas, širdutė) turi kitokią vertę. Logiška, kad didesnę vertę nuotraukos / įrašo pasiekiamumui turi komentarai bei pasidalinimas turiniu žinute. Atrodo, kad Facebook taiko tokias pat taisykles ir savo globotiniui - Instagramui, tad like paspaudimas tampa mažiau reikšmingu. 
instagram

Tikiu, kad algoritmų pasaulis yra sunkiai suvokiamas, tačiau visuomet rasime būdų, kaip galėtume susitvarkyti su naujovėmis bei jų įtaka. Pripažįstu, kad augant socialinių tinklų auditorijai, auga ir apribojimai, kadangi atsisijojamas nekokybiškas turinys arba turinys, kuris gali turėti neigiamos įtakos. Kiekviena nemokama platforma gyvena iš reklamos. Tačiau, kad tokių platformų vartotojai nesimaudytų vien reklaminiuose įrašuose, socialinių tinklų kūrėjai stengiasi apsaugoti juos nuo reklaminio triukšmo. Geriausias įrankis kovoti su tuo - algoritmai, tačiau šie turi dvi medalio puses - iš dalies mums ramiau be reklamos, iš kitos pusės - norėdami kurti nemokamą, bet kokybišką turinį - užstringame. Kaip ir minėjau, tai tėra kliūtys, kurias galime nugalėti, o kaip, papasakosiu antroje dalyje, kur, pasidalinsiu patarimais - kaip kokybiškai ir teisingai kurti IG strategiją bei turinį.

Man būtų įdomu išgirsti ir Jūsų nuomonę - ką manote apie tokius pokyčius? Gal dar kažką reikėtų žinoti apie Instagram'ą? Kaip dažnai naudojatės IG? 

Palaikome ryšį! Tinklaraštį galite sekti per Bloglovin, taip pat kviečiu į Instagram bei Facebook.

ŽEMIAU RASI PANAŠIŲ TEKSTŲ

4 komentarai

  1. Dėkui už straipsnį. Panašius dalykus buvau pastebėjusi, bet nekilo mintis surašyti, kaip gerai, kad tai struktūrizuotai padarėte. Mane labiausiai erzina vis pasikartojantys komentarai po nuotraukomis, kai siūloma pirkti sekėjus. Aišku, pastebėjau ir kitokių komentarų profiliuose su milžiniškais sekėjų skaičiais, kai siūlo pirkti, parduoti, užsisdirbti internete. Sako, kad bet koks komentaras gerai, bet tokie?...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už komentarą ir džiaugiuosi, kad radote naudingos informacijos! Tikrai ne kiekvienas komentaras gerai, nes IG algoritmai atpažįsta kokie komentarai SPAM'iniai. Todėl ir įvedė papildomų naujovių, kad būtų galima iš karto blokuoti nepageidaujamus komentatorius/komentarus. Tad, užskaitomas tik natūralus bendravimas - komentavimas :)

      Panaikinti
  2. Buvo labai įdomu sužinoti Instagram algoritmo naujienas. Tarsi, nujaučiau visuos šiuos dalykus, bet dabar, kai jau tikrai žinau, bus daug lengviau naudotis IG. Ačiū už informatyvų įrašą! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už komentarą! Man irgi viską susikonspektavus žymiai lengviau orientuotis :))

      Panaikinti

PRENUMERUOK ĮRAŠUS

Gauk naują įrašą tiesiai į pašto dėžutę ir skaityk prie kavos.

30 d. peržiūros

Skaitytojai